lördag 1 januari 2011

Vår nyårsafton

Den var helt okej. Spenderades hemma hos en kompis som också har barn. Vi var ett gäng på 5 vuxna samt två barn sen kom yttligare en mamma med sitt barn. Kvällen var trevlig och lugn. Men dessvärre var det ett av barnen som blev kräksjuk och började kräkas. =( Stackars liten. Nu sitter jag och hoppas på att vi inte ska ha blivit smittade. Vill verkligen inte att Milo ska bli kräksjuk igen. Han var ju nyss det.
När vi åkte så fick gubben givetvis för sig att åka med sina vänner till en annan fest. Jag och Milo valde att åka hem då jag inte tycker att det passar sig att vara ute på tok förlänge med barn. Vi var hemma klockan ett och vägen hem var inte lätt.
Snöstorm och en plogbil framför mig så det gick i ca 30 på motorvägen. Men men hem kom vi iallafall hela och bevarade.


Idag har jag känt mig sego trotts att jag var nykter i går. Vi skulle åka till mosters grav eftersom hon har årsdag idag. Vi skulle även till Hampus grav och tända ljus. Skyffeln ligger i bilen så vi kan skotta fram gravstenarna men nepp. Milo ville inte sova middag så då tänkte jag att okej han får äta lunch först så åker vi efter. Men han somnade fort som attan efter lunchen. Så då fick jg planera om. Vi åker när han sovit klart då... Nej så blev det inte heller för jag såg att det var snöstorm ute igen. Hmm... Det får bli imorgon då.

Vi tog iallafall en tripp med pulkan till Ica och handlade lite och stannade även till och åt lite på grillen.

Nu är ljusen tända lite här och var för att få upp värmen. Jag trodde det var söndag idag men inte det inte. Trotts att det inte är det så tror jag nog att jag hoppar ner i bingen tidigt.

God fortsättning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar