söndag 10 juli 2011

Rastlös....

Som vanligt på kvällen då. Så fort lilleplutt somnat så blir det spring i benen. Men men det är ju
klart att det är skönt med lite egentid också.
Igår var vi på promenad på förmiddagen med Maria och Livia. Sen vart det hem och äta lunch med pappa Rasmus. Det blev även fruktsallad till efterätt. Efter det satte vi oss i bilen och skulle åka och hämta mina badkläder som var hemma hos mammsen. Vi kom fram och skulle ta ut en sovandes Milo ur bilen när vi upptäckte att han hade fått en allergisk reaktion. Attans! Det var bara att sätta sig i bilen igen och bege sig av till Huddinge sjukhus. Vi var där redan någon dag innan också eftersom lilleman har haft så hög feber. Vilket visade sig vara dubbelsidig öroninflamation. =/ Hmm... Jaja efter att ha spenderat hela eftermiddagen på sjukan så begav vi oss hem till mamma en sväng igen.

På kvällskvisten tog vi oss en promenad bort till min morbror där det bjöds på grillat. Jag, Rasmus och Milo var kvar till straxt innan tolv. Då var det dags att gå hem och nanna kudden.

Idag fick vi sovmorgon till kvart över nio eller halv tio. Sen gick jag och Milo på promenix med Maria och Livia igen och sen hem till dem för massa bus.

Idag hade jag lat dag. Orkade inte laga mat så det fick bli "färdig" pizza som man värmer i ugnen för mig och lillefis. Sen rita lite och en massa mys i soffan innan han tillsist somnade. Nu sitter jag här och känner mig faktist ganska nöjd med min helg.

Bara denna vecka kvar att jobba också innan det är semester. Skönt! =)
Jag vill flytta nu. Usch och fy så less jag är på denna trånga och tråkiga lägenhet. Men what to do? Finns inga lediga lägenheter just nu. Eller jag har ju anmält intresse men det är ju ändå inte förens i höst man flyttar då.
Hus letandet fick vi lägga på hyllan iallafall ett år eller något mer. Men vi anser båda att Milo behöver sitt eget rum nu. Plus att Rasmus verkar vara lika trött på denna lägenhet som jag. Vi får väl se vad som händer. Håll tummarna för att det kommer in något snart som passar oss i smaken. ;)

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och en cigarett.
Ha en fin kväll alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar