måndag 5 mars 2012

God kväll i stugorna...

Idag har jag vart på personalmöte. Det är ganska trevligt när man får chansen att träffas alla kollegor tillsammans ibland. Jag trivs på mitt jobb. Jag tycker så mycket om det jag gör. Det är ju tur det, med tanke på hur mycket tid man faktist spenderar på sin arbetsplats. Visst är dte jobbigt ibland, men vad i livet är inte jobbigt ibland?

I helgen var jag och mammsen och shoppade loss lite. Eller ja... Det skulle bli lite. Vi skulle köpa något att ha på oss till nästa personalfest. Kan ju säga att det hela spårade ur lite för min del. Jag shoppade som om jag hade obegränsat på kontot. Verkar det som. Igår kväll kände jag mig så nöjd över att ÄNTLIGEN ha lite kläder att välja på, samt att jag var hel nöjd över mina "kap" jag hade gjort.
Imorse kom jag i kapp med det hela och insåg att jag inte vågade gå in och kolla kontot. Fick en sådan ångest. Herregud! ,tänkte jag. Vad fasen gjorde jag så för? Men efter mycket om och men gick jag in på kontot. Och ja... Lite fanns det ju som tur var kvar. Tur att jag bara shoppar loss max en gång om året då. ;)

Det där suget efter en till bebbe kryper sig sakta på i mellan åt. Idag är en sådan dag. Igår var ingen sådan dag men idag. Hmm... Det känns inte lägligt just nu. Men det skulle ju vara så mysigt ;) Det får helt enkellt vänta ett tag till. =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar