torsdag 19 maj 2011

Sjuk stuga igen...

Milo hostade så han kräktes två gånger i natt. Så idag blev det att vabba. Jag passade även på att ringa vårdcentralen för att kolla min hosta också. Men som vanligt när man kommer till läkaren så är man ju inte ett dugg sjuk längre. Tänkt att man blir frisk av att bara sitta i väntrummet. =/ Hur som så var det ingen lunginflammation iallafall. Det är ju skönt att veta. Alltså för min del.
Milo var det enligt dem bara en förkyldning. Och när han hostar så kommer det slem som fastnar i magsäcken och när den är full så måste den tömmas. Hmm... Ja, jag undrar jag.
Han kräktes nämligen på förmiddagen igen. Då var det inte så mycket hosta inblandat. Mestadels skrik faktist.

(Mitt sjuka kakamonster som inte alls ser sjuk ut!)

Efter vårcentralen gick vi hem och jag skulle försöka få i både mig och Milo lunch då verken han eller jag direkt hade ätit något. Det gick inte så bra.
Efter det mötte vi Maria och gick till dagis och hämtade Livia. Milo sov middag i vagnen och vi andra tre busade lite i parken. Till sist vaknade även Milo och verkade vara på topp. Vi gick till affären efter det där vi stötte på Milos mormor och morbror en snabbis. Sen blev det hem och göra middag och hoppas på att han skulle få i sig lite nu då. Men nepp. Ingen mat för hans del så vi tog istället ett bad.
När han hade somnat för natten (trodde jag) vaknade han efter en timme och kräktes igen?! Jag fattar inte?
Det märks knappt något på dagarna men så fort han ska sova. Han har även drukigt dåligt idag och både kräkts och bajsat. Jag kämpar på med vättske ersättningen och hoppas att det ska fungera. Märker jag att han blir slö och så. Ja då blir det raka vägen till sjukan. De blir ju så lätt uttorkade när de är så här små.

Jag blir hemma med lillefis imorgon också. Lika bra om det nu mot all förmodan skulle visa sig vara magsjuka. Det är ju dumt att han ska smitta andra barn också.

Napp nu ska jag försöka gå och lägga mig. Blev inte många timmars sömn förra natten. Med tanke på min förbaskade hosta samt Milos kräkningar.
Natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar