måndag 22 november 2010

God kväll

Jag sitter här i min ensamhet med en kopp te och en massa tända ljus och tänker. Som vanligt säkert för mycket. (Mysigt har jag)


Vissa tankar går inte att slå bort. De återkommer dagligen. Älska, glömma och förlåta? Det ska gälla alla relationer man har här i livet. Både kärleksrelationer och vänskapsrelationer. Jag vet inte om jag kan hålla med om den saken.
Jag har svårt att glömma en del saker. Sen spelar det ingen roll om jag älskar och förlåter. För vad är det för mening om jag ändå inte kan glömma?
Det är samma sak som det här med att älska... Linjen mellan älska och hat är väldigt hårfin. Det kan liksom bara flippa över och ta en ny vändning. Jag vet ett par relationer som slutat så för mig. Kanske inte just hat. Men en hel del besvikelse och irretation. Där jag helt enkellt inte kan glömma.
Det går inte att återfå en tillit till någon efter man en gång tappat den. Jag kan iallafall då inte det.

Tack för idag. Natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar