torsdag 25 mars 2010

Mamma träff

Jag ska då på mammagrupp idag. Det ska bli... intresant. Egentligen så ville jag inte gå men barnmorskan på BVC tyckte att jag skulle ge det en chans. Visst tycker jag om att träffa folk och det är ju kul om dom har barn också. Men jag känner inte för att träffa folk som jag annars INTE skulle träffa om man inte hade barn. Det finns ju folk som vill ses för enbart den sakens skull men jag har bannemig ingen lust. Men men vi får väl se hur allt går. Det ska nog gå bra.

Milos magknip har gjort att jag börjar känna mig otillräcklig som mamma. Jag kan typ inte vara någon stanns för han bara skriker min lilleplutt. Det blir att vara på promenad med vagnen för det är ju poppis och då kan manju träffa andra också.
Jag har märkt att många har så mycket att säga om ang mitt barn. Vissa personer gör inget det tar jag bara som hjälp men vissa andra då känner jag mig kränkt i min roll som mamma.
Igårkväll fick jag inte tyst på plutten när vi kom hem vilket resulterade i att han grät och skrek och jag satt och höll i honom och grät. Jag kände mig så värdelös som inte kunde göra något för honom men det finns det ju ingen annan heller som kan. Stackars mitt barn. Hoppas magknipen är över snart.

Nehepp nu har jag fått ur mig lite och känner mig helt plöttsligt mycket bättre. Nu ska vi klä på oss det är dags att dra sig snart.
Ha en fin dag!

3 kommentarer:

  1. Du är en toppen mamma de ska du veta, de kommer komma massor av komentarer från folk och de är bara lära sig att sålla de man tycker är bra och de man väljer att inte lyssna på. I början känner man att man är en dålig mamma MEN de är du som är mamma och är med ditt barn dygnet runt så de är du som vet bäst vad ditt barn behöver... Kramis på dej

    SvaraRadera
  2. Hoppas med att knipet snart ger med sig.

    Var rädd om dig.

    Krna Lena

    SvaraRadera
  3. när våran son hade magknip la vi honom på magen(även på natten) och i vagnen vilket hjälpte jätte bra.. kanske inte för er men värt att pröva?

    SvaraRadera