lördag 7 augusti 2010

Har inte haft tid med detta.

Därför har det heller inte blivit skrivet något.
Jag känner mig stressad till max just nu och skulle verkligen behöva en paus från mitt liv. Bara för en dag iallafall och återhämta mig. Men hur skulle det gå till?
Allt känns skit och jag har ingen tid med verken det ena eller det andra. Bara en massa måsten hela tiden. Måste städa, tvätta, diska, laga mat, hålla kontakten med alla för det känns just nu som det bara är jag som försöker hålla kontakten med alla annars blir det ju sura miner där också. ( Ni behöver inte bli sura och känna er arga, jag skirver vad jag känner.)
Stressen har nått så högt att klumpen i magen bara växer och jag tänker hur ska jag hinna ta en cigg och en kopp kaffe? Det vore najs med lite hjälp ibland med divere ting. Men jag har satt mig i sitvationen själv så det är bara att bita ihop.
Hur jobbigt det nu än må vara så är iallafall Milo ljuset i mitt liv. Han får mig på bra humör om jag bara släpper alla "måsten" en stund och gosar med honom.


Ibland känns det som jag inte ens har tid att sitta ner med min son pga. allt annat som ska göras. Då blri jag stressad över det och får dåligt sammvete. Stressen över att veta att jag inte har något arbete att gå tillbaka till är ju inte heller den lättaste att hantera. Usch jag behöver en semester! Denna skit sommar har det ju inte gjorts så överdrivet mycket kul.
Svårt att tro att jag är stresstålig på arbetet va? Men det är offtast de jobben som är stressiga som passar mig bäst!
Nepp nu har jag deppat färdigt för denna stund. Nu blir det en kaffe för mig innan hela huset vaknar upp.
God morgon!

1 kommentar:

  1. Go morgon lilla gumman. Du får lära dig att blunda å sålla.Om du skippar kontakten med vänner nåra dar, så finns dom ändå kvar för det är ju vänner eller hur? Å om tvätten inte blir tvättad so what?? Å dammloppan den lilla finns kvar den med. Det är ju ingen som tar detta ifrån dig, allt finns ju kvar även dagen efter. Linda du måste börja släppa taget om allt som ska vara perfekt. Du är mamma å livet som mamma e inte alltid perfekt. Du måste börja tänka mer på dig själv. För när du e stressad å mår dåligt, så känner även Milo av detta. Å du älskar Milo, så ta vara på dagen, allt är inte perfekt allt ska inte bara innehålla en massa måsten. Va rädd om dig själv, för ingen annan e det.

    SvaraRadera