måndag 10 januari 2011

Ångest ångest ångest

Jag verkligen hatar denna jobbiga kännsla som kommer vällandes över mig VARJE kväll. Jag förstår inte varför? Dagarna flyter ju på som vanligt. Det är för stressigt nu att veta allt detta med jobb. Jag blir så stressad att jag tillsist bara sitter upp och ner och gör inget alls istället. Gahh! Jag blir galen på mig själv. Men det är väl så det är... Blir det för jobbigt så skiter man bara i det istället. För då blir det säkert bättre?! Idioti är vad det är!
Det är mer som lurar i bakhuvdet men just detta med arbetet är ju värst just nu. Nej jag ska väl ta mig en kopp kaffe och en till cigarett och skjuta problemen framför mig yttligare en dag. För jag tycker det känns lönlöst just nu. Det verkar inte spela någon roll hur många ansökningar man skickar hit eller dit för likförbannat så får man ju väldigt sällan svar.

Just det tänkte dela med mig av något jag läste här om dagen också.
Det är tydligen så att arbetsförmedlingen har nya regler eftersom politikerna har bestämt detta:
Nykommna svenskar ska ha förtur till arbete före oss "vanliga" svenskar.

Den ni! Så jag som är ung små barnsmamma, född här och arbetslös får väl snällt ställa mig åt sidan och vänta på min tur. Därför vill jag heller inte ens skriva in mig där men men det får man ju lov att göra annars får man ju heller ingen a-kassa eller hjälp(tillslut).

Pisspotta, pissenisse på denna kväll säger jag bara!
God natt!

2 kommentarer:

  1. Du om någon lilla gumman är väl förtjänad att få tag på nåt. Så som du studerade in i det sista å jobbade.. Håller verkligen tummarna att du får tag på nåt.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Sjukt, ibland tycker jag att systemet går lite i överdrift. Absolut så tycker jag att de ska hjälpa "nysvenskarna" in i samhället genom arbetsmarknaden, men jag tycker fortfarande att vi "vanliga" svenskar ska ha samma utbud och få samma hjälp! :-/

    SvaraRadera