måndag 17 januari 2011

Måndag idag.

Och jag har blivit sämst på att uppdatera. =)
Milo har sovit dåligt och vart allmänt gnällig nu ett tag, men jag upptäckte två nya tänder i hans mun här om dagen. Stackare. De är stora också. Nu har han alltså 10 tänder. De bara poppar upp ur hans lilla tandkött.

Idag fick jag iallafall sov morgon efter en lite halv jobbig natt. Han vaknade och gall skrek vid 3 och vägrade att somna om till en början. Men sen så! Vi klev upp halv 11 imorse/ förmiddags. Lite skämms jag allt. Men skönt var det!
Jag tänkte att vi kunde ta oss en tripp till Öppna förskolan då jagg ändå glömt bort vem och när jag skulle träffa någon idag. När vi kom ut genom porten så mötte vi en annan mamma och barn som också skulle dit så vi gick tillsammans. Hennes dotter ska tydigen börja på samma dagis som Milo också.

Efter att vi hade vart på öppna förskolan så gick vi hem och Emelie kom och fikade en stund med mig. Milo sov middag just då. Jag började med maten och hon gick sen. Milo fick äta själv och känna sig stor med mamma och pappa sen. Kan ju lova att det var mat över allt. Så det blev badet sen.
Kvart i sex kom min mamma hit hon skulle passa Milo medans jag och Rasmus skulle på föräldramöte (Herre jösses!) på Milos dagis.
Mötet gick bra och Milo har redan fått en hylla med sitt namn och så på. Nu är det bara lite små fix.
Ojoj min stora kille det går så himla fort!=(
Jag har ju lite ångest över detta med dagis och så då jag har svårt att lämna honom till någon annan än de som VERKLIGEN känner honom och träffar honom ofta. Men jag får helt enkellt släppa tyglarna lite precis som alla andra föräldrar.
Han skulle ha börjat inskolningen nu i början av Feb men det var en annan mamma som hade brottom till arbetet så då blev det att hon fick gå före. (Jag är ju ändå arbetslös) Så nu ska han istället börja 23 Feb. Så jag blir mammaledig en månad till. Inte mig emot egentligen men jag var ju inställd på det första datumet så nu blir det till att ställa om sig. Tur att jag har några havande vänner hemma då, så jag har någon att umgås med på dagarna. Och tack att öppna förskolan finns 3 dagar i veckan likså!
Japp det var det. Natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar