onsdag 23 februari 2011

Fullt ös...

Idag var min första dag som arbetslös. Den har spenderats med massor med måsten. I morse kom Emelie hem till oss medan vi fixade det sista innan dagen skulle börja.
Vi tog alla tre bussen in till Södertälje för att gå till Arbetsförmedlingen. Nu är jag inskriven och fick massa saker som ska skickas till A-kassa. Jag var alltså tvungen att gå till min gamla arbetsgivare och lämna papper som ska fyllas i. Han skulle skicka in dem till mig.
Rasmus kom och hämtade upp oss efter det så jag fick min nya bil. Den är nämligen HEL nu. Yes! Jag, Emelie och Milo åkte och besiktade den. Sen var det bara att tuta och köra.

Det blev ut till Nykvarn igen och äta lunch. Sen en tripp till Ica för att handla sen äntligen hem och sitta på röva och bara dricka sitt kaffe för en stund. Maria och Livia kom och fikade med mig, Milo och Emelie. Vi busade lite och Milo trotsade massor. I vanlig ordning. Jag säger bara "Good luck dagis!"

Sen körde jag och Milo in Emelie för att hämta hennes bil från verkstaden. Efter det tog vi en tripp hem till min mor. Sen hem igen.
Efter kvällsmys så somnade Milo och jag började röja. För det är ju dumt att bara koppla av.
Jag rensade ur massa sängkläder och handdukar vi inte använder som Rasmus får ta mig sig till garaget. Strök namnlappar på lite av Milos kläder mm som han ska ha med sig till dagis samt fixade i ordning allt vi ska ha med oss till dagis. Så nu satte jag mig precis igen efter en full späckad dag.
Jag tänkte nog faktist passa på att hoppa in i duschen snart sen får det bli bingen. Upp tidigt imorgon. För då är det Milos första dag på dagis. Hoppas den ska gå bra. Men det tror jag nog. Om inte annat så är jag ju faktist där med honom. =)

Nu kände jag hur jag segade ur totalt. Så nu måste jag kila vidare.

Natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar