lördag 26 februari 2011

Lördag

Idag ska jag och Milo åka hem till mumu och ukki så jag får fixa mitt hår. Måste verkligen klippa mig.
Dagis gick bra igår också och Milo verkar trivas. Jag hoppas det ska gå lika bra när han är där utan mamma sen.

Jag är så oerhört less på att vissa människor verkar se min son som en börda. Om han är en sådan börda så behöver ni faktist inte träffa honom. Visst han är full med energi och väldigt busig. Men han får vara det för han är ett barn. Jag hatar när man inte känner sig välkommen och att man måste passa hela tiden så att Milo inte skriker för högt. Eller gör saker som han vet att han inte får. Han är fortfarande ett barn och han testar gränser. Jag säger inget om att man säger ifrån när han gör fel. Men när jag känner irretationen som ligger i luften så blir det inge kul. Nej lika bra att låta det vara.
Om jag nu får ett jobb snart och det visar sig att verken jag eller Rasmus kan ta semester i sommar så får jag väl säga upp mig och söka ett nytt jobb. Svårare än så ska det ju inte vara. Jag är ju Milos mamma och för mig går han i första hand. Varför ska inte han ha rätt till semester? Det får bli som det blir. Hur det än faller anser JAG att det inte är bra för honom att gå på tre olika dagis på ett halv år. Så det blir fan inget sommardagis iallafall. Det hade vart helt anorlunda om han hade kommit in på det dagiset han ska börja i augusti på en gång. Eller om detta dagis nu inte skulle lägga ner till sommaren. Då hade jag låtit honom stanna på samma dagis hela tiden men, eftersom nu inte fallet är så. Så NEJ. Sen får folk tycka vad de vill om den saken. Eftersom jag är Milos mamma och jag anser att detta är fel så blir det som jag känner nu.

Usch. Irretation på hög nivå idag iallafall!
Nu ska jag packa Milos väska och hoppas på att han vaknar innom 20 min så vi inte blir allt för sena.
Ha en trevlig Lördag!

1 kommentar:

  1. Vi älskar Milo för att han är den han är!!!!!!!! <3
    Hade han inte varit busig så hade det inte varit Milo =)
    Alla barn är busiga, testar gränser och låter, så är det, det hör till.
    Och kan man inte acceptera det, då behöver man inte vara i närheten av barn!!!
    Och du Linda, om DU nu känner att Milo inte ska gå på sommardagis, då ska han inte det!
    INGEN känner sitt barn, bättre än barnets mamma! <3

    SvaraRadera