onsdag 9 mars 2011

Första arbetsdagen...

Den har gått över förväntan, väldigt bra. Imorgon är det jobb igen 7:15-15:45. Jag ser fram emot det men kan ju samtidigt passa på att säga att jag är ICKE van att kliva upp den tiden.

Jag lämnade Milo på dagis 7:30 idag. Efter jag jobbat så åkte jag och handlade lite till middagen och sen hämtade jag min Milo igen.
Imorgon hade det blivit för Milo att börja vid halv- kvart i 7. Det hade jag lite ångest över. Men Rasmus är ledig imorgon så Milo går endast 9-14. Sista inskolningsdagen för honom imorgon. Så han är alltså "färdig" nu. =)
På fredag ska jag få ha min lilleplutt heela dagen. Givetvis i helgen också men helgen blir ju mycket längre nu. Visst har det väl vart skönt att kunna utträtta både det ena och det andra de timmarna han vart på dagis men jag har ju vart rastlös också. Kan vara skönt att ha lång helg för vem vet? Det kanske är sista gången på länge.
Nästa Fredag får jag knappt träffa plutten alls. Jag jobbar först från ca 7-16 sen ska vi på revy på kvällen i Nyköping. Den börjar halv åtta och vi ska hinna köra Milo till farmor innan det också. Så då blir det inte mycket tid tillsammans.

Jag känner mig otroligt trött och höll på att somna själv när jag nattade lillfisen. Men jag höll mig.
Något annat jag däremot inte höll mig ifrån var den där jävla godispåsen från i Lördags, som låg och ropade på mig i lådan. Fan! Vilken ågren jag fick över det då! Men jag har bara mig själv att skylla. Jag skulle bannemej ha kastat bort den redan i Lördags.

En rolig sak som jag kom på idag... Eller rolig för mig iallafall. Jag har gått ner 18 kilo det senaste året. Alltså från att jag var höggravid. Den ni! Och NEJ! Jag förlorade inte mycket av själva födelsen. 3 kilo gick jag ner då. Och det var ju mindre än vad Milo vägde. Hur fan det nu kom sig?! Med Hampus rasade jag 11 på en vecka, men inte andra barnet inte. Det är svåra kilon. Men nu väger jag iallafall mindre än när jag blev gravid med Milo. Däremot har jag 1 kg kvar tills innan jag blev med Hampus. Är äldigt stolt över mig själv faktist! Ja... Förutom den lilla incidenten med godispåsen idag då.

Nepp nu ska jag göra mig ordning för kvällen och hoppas på att kanske komma i bingen i skaplig tid då jag ska kliva upp 05:30 imorgon. (usch)
Natti natt!

1 kommentar: