tisdag 8 mars 2011

Kvinnodagen och Fettisdagen

Jag lämnade Milo till dagis och tog med mig semlor till fröknarna som de skulle få fika med när barnen vilade.
Efter det åkte jag till Emelie för en snabb morgonkaffe innan det var dags att bege sig av till arbetsförmedlingen. När jag vart där mötte jag upp faster och tog en kaffe sen tillbaka till Nykvarn och träffa Emelie igen. Efter en stund även hämta plutten från dagis igen.
Jag och Milo traskade runt lite här utanför innan vi tillsist gick hem och lagde middag samt alla kvällsrutiner när pappsen kom hem från jobbet.

Imorgon är det stora dagen. Första arbetsdagen. Jag är så nervös och jag kan inte fatta varför. Jag har ju vart där förut. Jag är väl mest lite rädd för att jag ska ha glömt allt. Men det kan jag väl ändå inte ha gjort? Jag önskar att detta var mer än ett extra jobb. Jag är ju bara extra personal. Åh vad jag hade önskat att jag hade ett jobb på iallafall 75 procent. Men detta är bra mycket bättre än inget alls.
Jag vill även passa på att gratta min vän Dessi som idag på kvinnodagen blev mamma för andra gången! Denna gång blev det en liten pojke. Så nu är min guddotter storesyster! Tiden går minst sagt undan! Grattis min älskade vän till tillskottet!

Jag måste gå och lägga mig då jag ska upp tidigt imorgon men självklart sitter jag här vaken... Som vanligt!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar