lördag 4 december 2010

Kräkis och kärlek

Det verkar som att även Milo drabbats av den underbara kräksjukan. Igår kväll börjades det runt halv 9. Stackars liten. Vi var då hemma hos hans mormor. Så han kräkte ner både sig själv, sin mormor och sin mamma. Plus mormors vardagsrum. Fy... Vi åkte hem och då kräktes han ner sin overall. Hemma fortsatte det. Det upphörde igen vid 12 på natten. Men han fick sova mellan mamma och pappa i natt så han slapp vara själv. Nu tolv timmar senare syns inte ett spår av kräksjuka förutom i tvättkorgen där det ligger en massa tvätt då. Milo är pigg och glad och mår hur bra som helst. Hmm...
vi tänkte faktist åka till Hedandet idag. Vi får se hur det blir. Jag tror vi gör det eftersom han mår tipp topp. Och nej... Jag har inte bett om några komentarer om detta av er! Tack!


Mycket tänkande har det vart sista veckan. Jag vet vad jag vill. Jag hoppas bara det håller i sig.

Nu ska jag dricka mitt kaffe och vänta på att Milo vaknar ur sin förmiddagsvila snart.
Ha en fin dag!

6 kommentarer:

  1. Men vinterkräksjukan smittar i 48 timmar efteråt! Men du bad om ingen kommentar om det! Hur tänker du då? Med tanke på dina åsikter om ögoninflammation på öppnaförskolan för några veckor sedan, då blev det liv i luckan minsann. Men det kanske beror på vem det berör!!

    SvaraRadera
  2. Synd att du inte kan skriva med din signatur. Alla besök på min blogg regestreras och du har skrivit din komentar 13:41 så jag ser vart komentaren kommer ifrån. Hur tänkte du? Besviken!!

    SvaraRadera
  3. Haha nä inte det minsta! Har jag fel eller??

    SvaraRadera
  4. Haha nä inte det minsta besviken!

    SvaraRadera
  5. Det beror ju på hur man ser saker och ting. Att ta med ett sjukt barn som går och kladdar på alla leksaker till andra barn som stoppar dem i munnen, eller att ha ett sjukt barn i en affär i sin vagn sovandes? Jag vet inte hur du nu ser detta som samma sak?

    SvaraRadera
  6. Håller med Linda helt och hållet!
    Och jag kan lova att OM någon i affären, mot all förmodan, skulle vilja stoppa ner huvudet i vagnen å säga hej till Milo, så lär nog Linda säga till.
    Det är ju inte pesten han har, som smittar bara man går är i samma varuhus...
    Affären är stor och jag tror/är nästan helt säker på att INGEN blev smittad av hennes lilla gosse!
    Fegt att inte skriva signatur!!!

    SvaraRadera