måndag 25 oktober 2010

Tandställning?

Jag skulle verkligen behöva skaffa tandställning igen. Då mina tänder blivit otroligt snea och börjar röra på sig.
Jag satt och kollade runt på nätet och såg att man kan få den på insidan av tänderna. Alltså syns det inte. Jag vill ju inte vara vuxen med tandställning.
Jag mailade och talde om mitt problem och frågade även vad kostnaden för detta var. Och visst fick jag svar. Jag är tvungen att komma på undersökning först så de kan se. Vilket känns helt förstårligt. Det skulle bli en kostnad på 500 kronor. Helt okej tänkte jag. Dessvärre låg detta på odenplan i stockholm. Hur som. Priset kunde variera så dem. Mellan 20- 80 000kr. Jag satte typ hjärtat i halsgropen. 80 fucking tusen! Seriöst? De finns det ju inga pengar till tänkte jag.

Jag har kollat runt lite på andra ställen också. Men det står ju inga priser någonstans. Får ringa och höra mig för. Men ska det vara så dyrt, nej då tar jag vanlig tandställning och ser ut som en matallkäft ett tag. Det kostar runt 10 000kr. Nu är det väl säkert lite dyrare. Och MYCKET fulare. Men man får ju göra det man har råd med. Har egentligen inte råd med det heller men jag måste ju.

2 kommentarer:

  1. Jag är vuxen och har vanlig räls..funkar jätte bra.
    /Erica

    SvaraRadera
  2. Jo det tror jag också att det skulle kunna göra. Men jag vill inte ha det så himla länge då jag helst skulle vilja slippa helt.

    SvaraRadera