söndag 10 oktober 2010

Underbara dag, Underbara helg

Helgen har vart toppen. Igår (Lördag) fick jag en dag för mig själv. Först hade jag tvättstuga klockan 7 på morgonen det var väl inte så kul men ändå skönt att få det gjort. Efter det åkte jag till underbara faster och mös. Jag fixade med hennes hår och sedan bakade vi bullar och pratade en massa strunt. Milo var med sin pappa och även med mormor en stund. Så skönt att få vara själv. Jag behövde verkligen det.

När kvällen kom och jag åkte hem var Milo fortfarande vaken så jag han mysa med honom innan det var dags för bingen för hans del.

Idag har det vart marknad här i Nykvarn. Jätte mysigt. Jag och min lilla familj samt Håkan og en promenad ner och kikade på diverse ting. Vi köpte strumpor till hela familjen och Milo fick lite tröjor. Jag fick även en plånbok. En lång en. En sådan jag tjatat på gubben om att jag velat ha. Däremor var den svart. jag hade ju kunnat tänka mig någon roligare färg men det hittade jag inte så det fick bli den. Tack min snälla gubbe för det. =)
Mamma var också där samt nästan alla andra som tillhör familjen. Mamma köpte också tröjor till Milo. Med olika texter. Efter det gick vi hem igen.
När vi var hemma städade jag och gubben. Sen ringde Dessi, Matte och Nova. Dem var också på marknaden så de kom hem till oss och skulle fika. Det gjorde vi sen var svärfar med sambo förbi en sväng och Håkan kom tillbaka. Dessi med familj stannade hela dagen. Mysigt. Barnen badade och vi fixade lite middag. En hel dag blidde det. Så himla trevligt. Det måste göras om.
Milo somnade som en stock fort gick det när jag väl la han ner. Nu ligger både han och Rasmus och snarkar i sovrummet. Jag ska väl också ta och bege mig ner i bingen snart så man får lite sömn. Det behövs. Jag ska bara... först.
Imorgon ska jag och Milo åka hem till Milos farmor med sambo för lunch date. Hon saknar honom de har vart utomlands i en vecka så då ville de leka lite med Milo så det får de ju självklart göra.
Jag måste bara säga att jag verkligen LÄNGTAR till julen nu. Jag vill så gärna pyssla med allt de man pysslar med då.
Natti natt mina vänner och ni andra!

1 kommentar:

  1. haha det är ju faktist inte så långt kvar till julen =) wiiie!

    /Dessi

    SvaraRadera