lördag 2 oktober 2010

Vissa doktorer gör mig galen...

Förra veckan var jag hos läkaren med Milo pga. att jag tyckte han var rosslig. Eftersom vi har astma i släkten (mina bröder närmast) så ville jag ju kolla det så jag kunde utesluta det. Läkaren sa att rosslet inte kom från lungorna utan det var i halsen så jag skulle bara ge honom Ventoline som jag har hemma sedan tidigare då han varit dålig. Okej tänkte jag det var ju skönt att det inte var något.
Den där Ventolinen har ju inte hjälp ett skvatt kan jag tala om. Jag har till och med kännt hur hans lungor vibrerar när han andas plus att han har jobbig hosta som gör att han vaknar när han sover. Så igår kväll fick jag nog.
Imorse ringde jag sjukvårdsupplysningen och pratade med dem. Dem tyckte att jag skulle åka till barnakuten på Huddinge och kolla honom. Det kändes skönt att dem tog mig på allvar. Så jag ringde min mor så fick hon följa med oss. Rasmus jobbade.
Väl där blev vi omhändetagna av en mycket trevlig och förstående kvinnlig läkare. Hon hörde rosslet i lungorna också. Så vi fick en helt annan medecin nu. Det är en mask som han ska andas in medecinen i.
Hon skickade även remiss till Södertälje sjukhus på astma kliniken. Eftersom hon ansåg att hon kunde ej utesluta astma då han lät som han gjorde plus att han har det så nära i familjen. Tack för att hon kunde sin sak iallafall till skillnad från den första läkaren vi träffade förra veckan.

Nu har Milo fått medecinen till och med två gånger på kvällen. Den hjälper väl lite. Men inte så mycket som jag hade hoppats på. Han är fortfarande rosslig och hostig. Usch säger jag bara... All denna oro som detta skapar. Jag hoppas han blir bättre och att han INTE får ett astma anfall. Jag hoppas att det inte är astma. Men det ser just nu inte så posetivt ut gällande det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar