onsdag 17 februari 2010

Hönsmamma

Jag har lovat mig själv att jag ska inte bli en sådan överbeskyddande mamma och jag tycker jag hållt det ganska så bra... Ända tills idag.
Jag tänkte inte ens tanken att ringa BVC utan ringde ju och beställde tid till docktor på än gång.
Snacka om att jag kände mig dum när det sen kom frågor.
Dr- Kissar han?
Jag- Ja.
Dr- Bajsar han?
Jag- Ja.
Dr- Äter han?
Jag- Ja.
Dr- Har han feber?
Jag- Nej.
När hon ställde dessa frågor började jag undra varför i hela världen jag hade sökt läkare för? Min lilla pluttis har en förkylning. En helt vanlig förkylning. Jag däremot är förkyld och lite tjock i halsen.
Nej ni mina vänner nästa gång ringer jag bannemej till BVC istället. Nu är det färdig hönsat från denna höna iallafall.

1 kommentar:

  1. Haha, minns när barnen va så små.. man reagerar ju på minsta lilla, men det är naturligt :-)
    Jag läste att du googlade.. och det gör jag varje gång, funkar suveränt.. man hittar nästan alltid sina svar på nätet. Hoppas allt är bra med er för övrigt, förutom förkylningen! Kram!

    SvaraRadera