torsdag 4 februari 2010

Kväll

Dagen har minnsan vart intresant. Det hela började med att gubben sa till mig innan han åkte till jobbet imorse att "du kommer nog inte ut ur parkeringen idag". Joho det skulle jag visst!
När jag och Milo var klara här hemma med morgonrutinerna så gick vi ner till bilen. För att komma fram fick jag gå i nästan en halv meters snö. Härligt!(Not) Sen blev jag så glad för ja lyckades backa. JA!, tänkte jag. Sen tog det bara stopp. Jag hade glömmt ratta i stridens hetta. Så där stod jag fast i en snödriva. Fan då. Men jag fick till slut hjälp att komma loss. Tack för det. =)
Vi begav oss då vidare hem till Jessica och Leon. Där han vi vara iallafall en liten stund innan Alvin skulle hämtas från dagis. Efter det åkte vi vidare till mitt arbete och hälsade på en stund. Sen vidare hem till faster och fikade lite.

När vi sen kom tillbaka till Nykvarn har dom fortfarande inte plogat ett jävla skit. Jag blir galen på detta! Inte fasiken kom man in på parkeringen heller. Det hela slutade med att jg skulle parkera en bra bit här ifrån på en avgiftsparkering. Men nepp. För dom tog inga kort bara småmynt. Vem fasiken springer runt med kontanter nu för tiden? Det är ju nästan ingen. Varför kan dom inte bara ta kort i alla automater? Nu parkerade jag iallafall utanför porten så nu blir det väl böter. Gubben kanske kan flytta bilen när han kommer hem bort till betalparkeringen. Fruktansvärt arg är jag nu på Nykvarnskomun som inte sköter det här med plogningen som de ska. Så imorgon blir det nog ett argt sammtal till dem. För detta fungerar inte. Inte nog med att man inte kan parkera någonstans, vägarna är så dåligt plogade att man knappt kommer fram med verken bilen eller gåendes.

Nu är Milo nybadad. Det är ingen direkt favvosyssla för lillkillen. Han var riktigt arg på mamma. När han kom upp ur badet lindade jag in honom i en handuk. Vad händer då? Jo min lilla kille la ett par pruttar så det var bara att tvätta rumpan igen. Sen när jag ska ta på honom blöjjan så pinkar han ner handuken. Haha. Det var ganska så jobbigt. =) Men efter allt schoande är han nu ren och har precis ätit. Han ser väldigt nöjd ut där han nu ligger och myser.

Det var min dag idag. Hoppas ni andra haft en underbar dag!

Natti natt!

1 kommentar:

  1. Jaaa lilla gumman, välkommen till verkligheten hahaha.

    Kram Lena

    SvaraRadera