tisdag 9 november 2010

Dagen...

Dagen började med besök av Maria och Livia. Jag och Maria pratade lite och barnen lekte. Dessvärre blev det akut att gå här ifrån då Livia inte mådde bra. Men som jag förstått det så mår hon bra nu igen. Och jag hoppas det fortsätter vara bra.

Efter det åkte jag och Milo med min nya bil till beiktningen. Jag började med att pumpa däcken här i nykvarn. Men upptäckte att det var hål i ventilen så jag ringde gubben och berättade det. Vi skulle mötas upp i Södertälje så han kunde byta den innan bilen skulle in. När han kom frågade han mig om jag hade haft punka hela vägen.
Där stod jag som ett frågetecken och hade inte ens märkt det. Haha. Det blev på med reservdäcket. Brottom brottom. Jag fick tala om för besiktningsmannen som det var att jag hade fått punka på vägen så han förstod varför jag hade två olika däck. Bilen gick igenom. =)
Jag och Milo åkte hem till Dessi en liten stund och inväntade gubben som kom efter ett tag. Vi åkte hem och jag bakade lite pepparkakor. Igår var det bullar. Nu börjar julen komma och jag vill baka. =)

Jag gav Milo en pepparkaka. Men senare såg jag att han blev helt röd på kinderna. Då kom jag på att FAN! Pepparkakor är ju starka och inehåller nötter!
Det verkar lugnt just nu jag ringde sjukvårdsrådgivningen och kollade för säkerhetsskull men om jag inte märker något annat så är det ingen fara.
Nu! Desperata hemmafruar. Skulle bara skriva lite i pausen.

1 kommentar:

  1. ojoj, redan dags för julbaket? Förra året bakade du som en toking haha, å allt såg kanon gott ut ifrån bilderna..

    1:a julen för lillprinsen haha tur att det finns fula gubbar som skrämmer barn haha ja jultomten. Å vilken tur att det blir en massa papper att prassla med från alla julklappar, då själva klapparna e helt ointressanta men pappret e haha kanon..

    Ha det gott å hoppas att julen blir fin.

    Kram Lena

    SvaraRadera