onsdag 17 november 2010

Förmiddag

Milo sover middag och jag sitter och avnjute en kopp kaffe. Färdig för dagen. Men vet inte vad som står på chemat idag. Vii hade planer med det verkar som de sprack.
Vi ska nog ta en tripp bort till Cina och dricka lite kaffe en stund senare.


Jag känner mig så rastlös. Jag vill verkligen göra något. Något som jag inerst inne skulle vilja göra är att gå och träna. Tänk så skönt det skulle vara. Men det känns onödigt att ens skaffa ett gymkort eftersom jag vet att jag inte kommer få träna regelbundet då jag inte får den fritiden. Det är bara hoppas på att man kanske har den friheten när man börjat jobba igen. Kanske att man får friskvård på jobbet. det vore ju guldvärt. Känner inte igen mig själv just nu då jag inte får den motionen och träningen jag behöver för att känna mig tillfredställd med livet. I annat fall kanske man lyckas få det om några år när Milo blivit större. Vad vet jag? Jag hade verkligen behövt en timme några gånger i veckan. Bara för att träna. Underbart hade det vart. Men nu kan man ju inte ta med sig barn till gymmet. Sen känner jag inte för att lämna bort mitt barn till någon jag inte känner. Det finns ju den möjligheten på friskis och svettis men nej. Inte jus nu. Kanske när han är äldre så kan han kanske sitta i lekrummet och leka en timme. Men inte när han är så här liten.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe innnan Milo vaknar igen.
Hoppas ni får en fin dag!

3 kommentarer:

  1. Samma till dig Linda gumman. Grunkan med att Milo blir större, kan ju med bli att Milo har fått småsyskon haha, förlåt. Men jag var ensam med tjejerna från Malin var 6 å Vickan 1 1/2. Allt skulle fixas.. Handla, tvätten, hämta å lämna på dagis å fritids som inte låg på samma ställe. Lussefirande å föräldrarmöten, skolresor å matsäckar... Jag kan bara säga att jag uppskattar ändå livet lite mer idag, idag när dom e 19 å 15 år haha.

    SvaraRadera
  2. Men Milo har ju inte fått små syskon? Vad jag vet.

    SvaraRadera
  3. Nä men du kanske får fler barn efter Milo..

    Kram Lena

    SvaraRadera