tisdag 30 november 2010

Tisdagen...

10 månderskontrollen gick bra. Däremot ska vi bli skickade till ögonmotagningen på huddinge då de ville kolla om Milo skelar eller ej. Ja det är väl bättre att kolla nu antar jag.
Vi tog bussen in till Milos farmor. Vi gick till henne. Det är en liten bit men jag kände att jag behövde en promenad orkade verkligen inte ta en till buss. Det var så himla varmt på bussen med vinterjacka, mössa och tjocka kläder. Väl där blev vi bjudna på lunch. Milos gammel mormor (eller vad blir det? Rasmus mormor.) Var där samt hennes syster så de fick också träffa Milo.
När vi vart där ett tag gick vi ner på stan för att kolla julklappar jag och Milo. Jag kan ju lova att det var en konst att ta sig fram. Folk stannar tamej fan överallt och helst MITT I vägen. Får man lov att köra över dem då? Nej jag gjorde inte de en hade god lust. Såg på Marias blogg att hon också hade haft lite problem med folk idag. =)

Åhléns måste ju vara det absolut trögaste varuhuset i södertälje. Det strosade runt en massa personal lite här och var men kostigt nog verkade det vara närstintill tomt på expediter. SOM VANLIGT. Jag skulle köpa ett par nya vinter vantar till Milo och jag var ju liksom tvungen att ha dem så jag kunde ju inte bara gå heller. Det blev till att stå i kön. Surt kändes det.

Inte kom jag ifrån stan med någon julklapp inte. Det blev salva och vantar till Milo. Salva och läppsyl till mig. Och lite glögg som ska ges bort i jul. Vi tog bussen hem straxt innan fyra. Väl hemma var det bara att börja med middagen. Sen blev det badet för Milo och sen bingen.
På kvällen har jag suttit och tittat runt på olika leksaksaffärer efter lite grejor som ska ges bort i julklapp. Dessväre utan större framgång.
Jag vet iallafall en sak som Milo ska få och jag vet vart den finns då jag fick reklamblad hem.

Det var min dag gott folk! Nu ska jag göra mig iordning för kvällen. Kanske hoppa ner i bingen tidigt idag då det verkar som att det inte finns något skoj att se på tvn. Mitt program (desperata hemmafruar) var inställt. Av någon idiotisk anledning! *lite besviken*

Natti natt!

1 kommentar:

  1. Ja julklappar... Mina ungar e nu så stora så det blir en beställning på nätet, underbart! En kamera till Vickan, å Malin ska få en externcd-rom brännare, å så..

    Morsan ja henne har du träffat, ville ha nytt duschdrapperi.. Å lillebror får lite handdukar. Å Mats, han blir utan i år med..

    Ha det gott, å stressa inte. Julen kommer ändå.

    SvaraRadera