onsdag 3 november 2010

Onsdags äventyr

Dagen började med att vi skulle åka till öppnaförskolan. Jag satte mig i bilfan och det hände INGET! Regnade gjorde det också så det gick inte för sig att gå. Jag ringde gubben och fick lite instruktioner om hur jag skulle göra. Så vipps! Så fungerade bilfan igen. Vi åkte till öppnaförskolan för bus. Väl där upptäcker jag att Milo försvann. Jag gick och letade efter honom och hittade honom i ett hörn med en massa leksaker. En annan pojke stod där och tittade på oss både och kliade sig i ögat.
-Nä men! Kliar det i ditt öga?, frågade jag. Han tog bort handen och jag upptäcker att han har ögoninflamation. Men vad fan!, tänkte jag. Varför tar man med sig ett barn med ögoninflamation till ca 20 st andra barn? Nej inge kul alls! Väldigt irreterande! Det smittar ju som bara den.
Jag gick och berättade för Maria så vi tog barnen och gick och gav dem mat istället. Efter det åkte jag och Milo därifrån. Jag vill verkligen inte att han ska bli smittad med det. Pojken som hade ögoninflamation kliade ju i ögat och det förstår jag. Men sen tar han ju på leksaker och Milo stoppar ju verkligen ALLT i munnen, så nej tack.

Jag och Milo åkte hem till Ewe och busade istället. Efter ett tag kom även Dexter som hade lekt med sin mormor. Vid halv 4 satte jag min trötta unge som inte sovit mer än ca 20 min i bilen och åkte till hans mormor. Han somnade kanske yttligare 20 min. Sen vart det fullt ös hos mormor. Vi kom hem strax efter sju. Och åter igen blev det lite kämpande med att få honom i bingen. Men nu så! Nu sussar han sött. Hoppas han inte vaknar och skriker i natt igen som han gjort ett par nätter nu. Han tror man får gå upp och leka mitt i natten men det går minnsan inte mamma och pappa med på och då blir vi arga.

Snart blir det duschen för min del. Ska även som vanligt FÖRSÖKA lägga mig i tid.

Imorgon ska vi hem till Dessi och hälsa på. Det blir trevligt. I know it!

Natti natt!

1 kommentar:

  1. Han hade tydligen inte ögoninflammation.
    En tjej där hade gått i samma mammagrupp som pojken, å han har problem med tårkanalerna...
    Tur va väl det =0)

    SvaraRadera