torsdag 9 september 2010

Ingen skön morgon

Nej inte det. Kvart över sex skulle Milo gå upp. Det ville inte jag så jag skulle få honom att somna om. Men det ville inte han. Han gnällde bara på sin mamma. Så jag gav upp halv sju och gick upp. Sen har det vart en massa gnäll i lite över en timme. Han hade ju inte sovit klart. Men nu somnade han om igen. Dessvärre kan ju inte jag somna om. Så jag sitter här med min morgonkaffe.

Nu är hösten på gång. det ser även ut som att det blir en fin höst dag idag också.

Lite saker som hänt de senaste dagarna som jag inte nämnt tänkte jag nu nämna.
Här om dagen fick jag uppleva något som kallas dålig kundhantering. Denna människa gav mig så dålig service och jag förstod inte HUR hon kunde göra detta.
Det var efter mammaträffen som jag och en av mammorna gick ner till centrum till det nya gymmet. Jag vill ju börja gymma men har inte fått tillätelse av min man förens nu. Jag hade den 31:a anmält intresse via deras hemsida men hade inte fått något svar. Dem hade ett erbjudande att slippa start avgiften om man anmälde senast 31:a. (Vilket jag då gjorde)
Mamman som jag gick dit med var bekant sedan barnsben med en av kvinnorna som äger gymmet. När vi kom dit förklarade jag läget för henne och sa att jag inte ville betala 500 i startavgift då jag inte har råd plus att jag var ju ändå i tid. (Visserligen sista dagen men jag var i tid.) Tillsvars svarar hon snorkigt att de haft detta erbjudande hela sommaren. Jag förklarade då åter igen att jag inte fått tillåtelse förens nu och jag har inte råd. (Gymmkortet kostar 385 kr/mån vilket är ganska mycket) Istället för att då möta mig halvvägs eller säga på ett trevligt sätt tex. Tyvärr kan jag inte göra något. Så svarar denna kvinna med mycket irretation. -Vad vill du att jag ska göra åt det då? Det var så otrevlig ton och så korkat sagt när man är i desperat behov av medlemmar. hade hon vart trevlig men förklarat att det inte gick hade det vart en annan sak. Men hon var så snorkig och otrevlig att jag blev förbannad istället och gick där ifrån. Det kom en annan kvinna och var inne på samma spår i stort sätt sammtidigt men hon hade fräst till henne med. Min vän från mammagruppen har redan köpt gymkort så hon bad om de kanske kunde frosta glasen så folk inte såg in när hon tränade. Men nej. inte heller där kunde hon möta halva vägen och kanske köpt ett skynke som just hon kunde dra för då eller något. till svars får hon. - Jag tycker det är bra så här och vi ska inte göra något åt det!
Denna kvinna äger visserligen gymmet MEN, hon betedde sig som om hon vore en elak chef. INTE alls som att hon ville ha kunder. Därför kan jag dessvärre inte rekomendera detta gym till någon då jag inte längre är intreserad av att gå. Det spelar ingen roll längre om jag slipper avgiften. Jag vill INTE möta den otrevliga kvinnan när jag tränar. Så är det.
I förregår sökte jag jobb här hemma. Det ringde en kille på min telefon igår och ville att jag skulle börja direkt. vilket jag inte kan då jag är mammaledig. han kan ju inte ha läst vad jag skrivit. Det var synd men jag skulle återkomma sen igen då det närma sig att Milo började på dagis.
Nu vaknade Milo så jag ska väl ta upp honom igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar