torsdag 23 september 2010

Snart är det helg

Idag tog jag och Milo bussen hem till mormor och morfar (min mamma och Jari). Sen fick vi oss en skön promenad. Rasmus kom och hämtade oss efter jobbet så åkte vi hem och lagade mat. Nu på kvällen har jag storstädat köket. (IGEN) Det är en evighets göra som aldrig görs tillräckligt offta. Fasten man gör det nästintill varje dag. Alltid finns det något hörn att skrubba. Jag hatar när det är skitigt i köket. Men ibland låter jag faktist skiten bara vara. Vilket skedde lite väl offta innan vi gjorde om här hemma. Innan det var jag så less på allt men nu har jag blivit mycket bättre igen. Lite förnyelse kan göra mycket.
Nu har jag tänt lite ljus här hemma i höstmörkret och drukigt lite te. Så mysigt.
Det har blivit stul mellan mig och försäkringskassan. Eller ja... för att vara exakt så är det jag som missuppfattat hela grejjen. Inga pengar kommer in på mitt konto förens Måndag. Det är ju tur att dem kommer för först trodde jag att jag skulle bli utan och de timmarna jag trodde det var inte så roliga kan jag tala om. Bara en massa ångest. Men men. Jag skulle gå ut med faster i helgen men nu får vi se hur det blir. Har suttit och räknat lite på räkningarna så jag vet inte om det går. Men jag tror jag fick Rasmus godkännande till att få låna lite av honom. Ska fråga igen imorgon eftersom han nu slocknat på soffan som vanligt.

Jag är facebook beroende men tamej fan att jag nu inte kan komma in på sidan. Det svider kan jag lova. Haha. Ska försöka igen annars får jag väl göra mig redo för bingen och gå och nanna kudden.
Imorgon kommer Ewe och Dexter hit och promenerar med oss. .Sen ska vilaga lite lunch.
Ha en fortsatt trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar