onsdag 1 september 2010

Saker är inte som man alltid tror

Idag har jag och Milo vart på fika hemma hos Maria och Livia. Mycket trevlig. Jag förstår inte hur vi har kunnat missa varandra fasten vi vart så nära varandra i många år. Kanske är detta en ny vänskap värd att bygga på? Vi hade mycket lätt att prata med varandra. Och det känndes bra. Jag brukar vara en god människokännare vad jag har fått för mig och detta känndes enkellt, avslapnade och förtroligt. Sammtalde i timmar om saker och ting som om vi kännt varandra i många många år. Egentligen har vi gemensamma vänner från förr och har alltså bara stött på varandra då och då. Inget mera med det.
De flesta nya människor jag träffat på senaste tiden känner jag inget behov av att ha utan har tänkt att jag nöjer mig med de få vänner jag har. Visst det är inte många som står mig nära. Men de få som jag har de står mig mycket nära. Dom vet att jag finns där och jag vet att dom finns där. Vi behöver inte prata med varandra varenda dag. Vi Vet att vi finns och tänker på varandra ändå.
Vi har även träffat Emelie. Hon följde med mig och Milo och beställde nya soffan. Den kommer nästa vecka och jag längtar!
vi åkte även till mammsen och hämtade grejer som Emelie skulle få av mig. Trevligt att umgås med dig med min vän. Vi kom faktist fram till idag att vi om 2 år firar 20 årig vänskap med varandra. Det är inte alla man håller fast med så länge. ;)



Lite tankar och funderingar som kommit upp i mitt huvud idag är saker och ting som skett från mitt förflutna. Posetiva och negativa ting. Många saker kan jag känna mycket skam och besvikelse mot. Jag är inte stolt över hur jag bettede mig då mot verken mig själv eller andra. Folk blev skadade av mitt sätt inklusive jag själv ibland. Men sammtidigt var det JAG då. Detta är JAG NU. Jag är inte samma person som jag en gång var. Jag må ha vart ung, dum, vild, galen, blåögd... you name it. Det spela ingen roll. Det mästa av det som var då det får stanna där det var. Allt behöver inte alla veta. Fast jag VET med all sannolighet att de flesta är mycket nyfikna i sina strutar. Dessvärre finns det saker som man aldrig får veta hur mycket man än rotar.

Nu blir det bingen för min del. Alla andra sover för länge sen men som vanligt är jag sist i säng. Det får jag sota för imorgon igen. =)
Natti natt Världen!

2 kommentarer:

  1. Tack det samma!!
    Hade jättetrevligt, och som du skrev, känns som vi känt varandra i flera år =)
    Tycker verkligen vi ska ses igen, snart!
    Kram från Maria och Livis

    SvaraRadera