tisdag 21 september 2010

Sjuklingar

Här hemma har vi lite sjukstuga. Rasmus är dålig och Milo har vart snorig. Idag har vi vart hemma hos Maria och Livia. Det var trevligt men fram emot eftermiddagen blev Milo rostligre i halsen och mer snorig och hostig. Så vi knatade hemmåt igen. Egentligen skulle vi till öppnaförskolan imorgon men vi skippar det och stannar hemma istället så Milo kan krya på sig. Sen är det inte så snällt att smitta alla andra barnen.

Jag är också snorig nu och nyser. Inte så roligt. Milo och jag har badat och idag fick han sitta upp i badkaret för vi fick låna en badstol av Maria. Det var jätte skoj tyckte han. Nu sussar en utslagen Milo i sin säng och hans pappa somnade här på soffan. Så nu har jag lite egentid. Känns skönt!
Min bror ringde mig idag och sa att han förmodligen har kirrat jobb till mig. Jag skulle ringa igen när Milo börjat på dagis. Kanon! Jätte glad blev jag. Men som vanligt när man börjar nytt arbete så är det ju inga stora summor pengar man får men det är iallafall mer än vad jag har nu och det är ju MYCKET bättre. =) Sen är det alltid skönt att ha ett arbete och en otrolig lättnad att veta att man har något att gå tillbaka till efter mammaledigheten.
Nepp nu ska jag kika runt lite här.
Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar