måndag 16 november 2009

Helgen är avklarad.

Mycket har hänt i helgen så jag ska börja berätta.

Fredag: Jag och Rasmus var hos förlossningsläkaren. Allt gick bra. Därimot fick vi förklarat för oss att eftersom detta som hände med vår förra graviditet hände så vill han ha oss under extra uppsikt. Eftersom det tydligen kan hända igen. Det ska bli yttligare två stycken ultraljud. Ett i vecka 32 plus ett i vecka 36. Det blir då vägning och mätning av bebisen och koll på moderkakan. Plus extra kontroller på mig och mina värden. Han var väldigt mån om oss. Det blir också ett kejsarsnitt någon gång mellan 31 Januari och 7 Februari. Därimot om mina värkar skulle sätta igång eller om jag får hårda sammandragningar så måste jag åka in jätte fort till dom och förmodligen göra akutsnitt igen. Fast i vaket tillstånd denna gång. För när verkarna sätter igång så kan moderkakan lossna och tydligare lättare på mig eftersom jag redan gått igenom det en gång. Det sas mer saker också men det är inte så relevant nu tycker jag.
Efter det var jag och gubben iväg och åt lite lunch sen åkte jag hem till Jessica, Alvin och Leon. (Det har jag nog redan skrivit) Var på sjukan och hälsade på min faster också. På kvällen åkte jag hem till Sandra och pluggade inför matteprovet som var på Lördagen.

Lördag: Morgonen börjar med att jag får ett sms av Sandra att hon hade migrän och inte kunde följa med på provet. Så jag fick minnsan åka själv dit. Så jag åktye dit och gjorde provet. Jag har inte fått svar ännu på hur det gick men det känns som att det inte gick allt för bra. Men jag hoppas ju på det! Vi får se när svaret kommer i mailen. Efter provet åkte jag hem till Dessi och Nova och myste. Vi lagade lite mat och bara umgicks. Senare på kvällen så hade gubben tv-spelskväll. Då hade jag ingen lust att vara hemma så jag åkte hem till Sandra som då mådde bättre. Vi började lite med svenskan som skulle vara inne på Söndagen. Det blev sent hem. Åkte hem halv 1 tror jag?!

Söndag: Sovmorgon... Jag sov till halv 12. Det var hur skönt som hälst. Det var också länge sen som jag sov så länge. Gubben sov ändå fram till 12 och han brukar vara uppe och studsa vid 7 kanske senast 9 om vi är lediga. Gubbe åkte iväg och jag åkte hem till min mamma och skickade in min svenska uppgift. Sen åkte jag vidare hem till Jesscia där även Dessi och Nova var. Trevligt. Jag skjusade hem dom därifrån också och passade på att få mig lite mat hemma hos Dessi i samma veva =) Efter det for jag vidare hem till min farmor och farfar där min faster var. Jag har saknat henne och sa till gubben här om dagen också att jag ville att hon skulle komma hem nu! Okej att jag har vart och träffat henne på sjukan men det är liksom inte riktigt samma sak. Men nu hade hon fått komma hem.: Vilket också var ganska så konstigt med tanke på att hon är nyopererad. Nu är det gjort iallafall så jag hoppas verkligen att hennes värk lägger av att komma nu! Men i jul är vi iallafall hemma tillsammans! =D Vad roligt vi ska ha!

Jag har blivit ordinerad av min läkare att jag måste ta en raskpromenad 30 min om dagen minst. Så det blir till att börja promenera på lunchrasterna igen. Börjar idag. Sen ska jag också hämta ut mer vitaminer på recept men det blir när lönen har kommit. Jag har inte råd med det nu.

Där var uppdatering av min helg! Hörs senare.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar