onsdag 30 december 2009

Mitt kommande år blir...

Jag har läst mitt horoskop för 2010 och jag måste säga att jag tycker minnsan att det ser lovande ut.

Fiskarna:
Årets tema: Turnisse
Med Jupiter vandrande genom ditt tecken laddas du med positiv energi och drar till dig massor av livets goda. Du är årets turmagnet!

Kärlek
Något stort finns inom räckhåll och det gäller att följa din intuition. Störst chanser har du på resande fot och i början på året...

Karriär
Med båda benen på jorden kan du komma långt. Du behöver dock inte anstränga dig överdrivet.

Pengar
Du drar in pengar på nya verksamheter. Chansa också lite extra i spel, det kan gå hem!

Oväntat: Det ligger ett äventyr runt hörnet.

-------------------------------------------------------------------------------------------------


Sen om detta stämmer återstår att se. Jag hoppas på det bästa iallafall =)


Idag vill jag baka. Men dessvärre känner faster sig slö och ointreserad av mina idéer idag. Men vänta bara. Något borde vi väl kunna hitta på. Jag ska nog få henne på andra tankar om jag har tur det är ju långt kvar på dagen.

Nu kan jag snart döpa om min blogg till "Mitt och min bils olika viljor här i livet".
Igår när jag väl tagit mig i kragen och kommit ut till bilfan så kom jag visst in på förar sidan vilket jag blev väldans glad över. Jag ställde mig mitt i natten i 17 minus och skulle skrapa rutorna så jag kunde se något uner min bilfärd. När jag sedan åker iväg går inte dörren på min sida att stänga istället. Hmm... Jag undrar vilket som är bäst? Att den inte går att öppna eller att den inte går att stänga? Vad tycker ni att jag ska välja av dessa alternativ?
Jag fick åka gammla vägen hem eller ja till gubbens garage först så han kunde fixa dörren. Sen äntligen hem för att ta mig en låång varm dusch.

Imorse (mitt på dagen) kom nästa problem då jag skulle sätta mig i bilen och åka till Södertälje. Jag sätter mig i bilen och vrider om nyckeln. Vad händer då tro? INGET alls faktist! Tydligen har något tagit slut på batteriet. Fast hur vet jag inte då det inte fans något som drog ström som stod på. Galet?! Gubben fick komma tillbaka hem igen och ge mig starthjälp. Så det som nu kan bli intresant är att se om jag kommer här ifrån ikväll. Varken jag eller faster kan nämligen fixa det där med startkabblar. Spännande va?

Hoppas ni har en fin dag ute i kylan mina vänner!

2 kommentarer:

  1. Haha, ja du, jag tycker du väljer en dörr som inte kan stängas för den kan du hålla i, så slipper du åtminstone klättra för du kan du egentligen inte göra, inte kan du göra dej smalare eller dra in magen heller...

    Å så kan du öppna en till blogg o döpa den till "min bil och jag"...:)

    Det där med bakning...Bad idea! Ja, luften gick plötsligt ur mej, vet inte alls vad jag ska säga till mitt försvar för att slippa....så jag rymmer!...med din bil...hehe (lär väl inte komma så långt...haha)

    SvaraRadera
  2. Hahaha jag e med fisk, det låter lovande med 2010, snaaaart. Å vilket tecken blir lilla bebben? Jag läste med nåt horoskop då jag var hos mamma, har aldrig sett så bra ut för fisken så länge jag kan minnas... Så nuuuuu är det äntligen fiskarna tur.

    Ja men klart ska du oxå ha ett gott nytt, å förhoppningsvis ett gott slut. Vila å glöm bilen som kommer spöka i dina drömmar. Förlåt men du har sååån jätte otur men just detta biiil....

    Ha det gott å se framåt, snart kommer lilla lilla bebben.

    Kram Lena

    SvaraRadera