söndag 6 december 2009

Söndag och trött

I natt var jag hemma sent. När jag kom med bilen och svängde in vid macken så ser jag 3 eller 4 st killar som hålelr på att vandalesera mackens föråd. Dom ställer sig mitt i vägen och försöker stoppa bilen jag kör.
Men jag kör förbi dom och åker emot parkeringen som är ca 30 meter där ifrån.
Jag stängde av motorn och kollade mot macken för att se om dom var kvar. Det var dom så jag tänkte att jag hinner nog ut ur bilen och hem utan att dom ser mig. Av ren reflex vänder jag mig bakåt och kollar. Då står en av killarna ca 4 meter ifrån bilen och är på väg rakt mot den.
Jag fick panik och blev rädd. Så jag satte i nyckeln och startade bilen igen, backade och åkte snabbt där ifrån. Jag tänkte då att jag skulle parkera utanför min port.
Men killarna började följa efter bilen. Fan tänkte jag nu kommer jag aldrig hem. Jag åkte iväg lite längre bort och ringde Empo som jag visste skulle festa (gubben var ute med sina vänner oxå). under tiden ser jag hur killarna går mot bilen. Men Empo satt på bussen mot Nykvarn så jag fick cirkulera runt i nykvarn och vänta på att hon skulle komma hem och följa mig när jag parkerade och gick hem.
Jag ringde även gubben och sa hur rädd jag hade blivit och att jag inte längre vill bo i Nykvarn. Vi bor ju här för att det är lugnt. Men det verkar det ju inte vara längre då jag inte ens kan gå hem ifrån parkeringen själv.
Tänk om dom hade fått tag i mig. Vad skulel jag göra då? Jag var ensam, kvinna och höggravid! Nej fy fan! Vart är allt på väg?

Jag ska klä på mig och åka till jobbet nu. Usch jag har ingen lust är så otroligt trött efter mina ynka knappt 5 timmars sömn.

1 kommentar:

  1. Men så läskigt...man får verkligen tänka sig för nuförtiden när man är ute på kvällarna. Man är ju inte trygg överhuvudtaget -nånstans! *Kramarom*

    SvaraRadera