lördag 2 januari 2010

2 Januari

Snön utanför faller som i en snö kula.

Min morgon var lika kaos som vanligt. Det började med att jag skulle koka mig mannagrynsgröt i micron idag. Annars om jag kokar gröt så gör jag det på spisen men idag skulle jag vara smart och spara mig själv disk. Shi fick jag när gröten kokade över och hela micron var full med gröt. För att sammanfatta det hela så sket jag i att äta gröt i morse. Det blev rost mackor med ost och sylt. Gott det också.

När jag kom ut till parkeringen så stod gubben och hans vän där och grävde fram min bil från snödrivorna. Det är nämligen dags att få tillbaka den nu. Dom ska laga min bil idag. Det var på tiden. Den har ju bara vart trasig i en och en halv månad ca. Jag satte mig i mammas bil som jag lånat och skulle ha ut den. Men nopp. Det ville den inte så gubben fick putta på medans jag försökte backa. Det dröjde minnsan sin lilla tid. Det är fasiken en konst att köra Volvo 740 på vintern.
Nu är jag iallafall hemma hos faster. Vi ska ner på stan. Jag måste införskaffa mig en ny kalender. Min tar ju slut nu nästa vecka.
Vad dagen mer bjuder på för konstigheter återstår att se. Men lämnar inte en dag i detta liv utan att vara berörd på något sätt=)

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar