fredag 1 januari 2010

Min nyårsafton

Bilstrul på morgonen ledde till att det blev kaos i mitt lilla huvud. Jag blev arg och smällde i dörrar och skrek på gubben. Det slutade med att jag åkte hem till mammsen och fick låna en bil av dem. Men givetvis startade vår bil då och fungerade utan anmärkningar. Förutom att jag fick sitta i baksätet eftersom jag inte orkade klättra in. Dörren hade ju frusit fast på passagerarsidan. (Såklart!)


Vi började med att hälsa på hos moster och tända ljus för henne. Det är 1 år sedan hon gick bort idag. Så overkligt. Jag saknar henne.

Efter det åkte vi till Södertälje och skulle gå på resturang och äta men vi hittade inget som var öppet som passade oss i smaken så vi åkte hem till pappsen och där blev vi minnsan bjudna på kalkon, riven potatis och svartvinbärsgelé. Mmm det var gott. Vi satt där en stund och pratade och hade trevligt innan vi tillslut begav oss hemmåt för att ligga på sofflocket och kika på tv. Det var jätte mysigt. Bara jag och gubben.
Vi 12 slaget åkte vi in till Södertälje för att möta upp Rasmus vänner och se raketer.

Här står gubben bland annat och ska tända raketer.

Och detta ser inte så glamoröst ut. Bara en massa rök överallt. Och inte kunde vi backa mer heller då killarna valt att ställa sig på tok för nära huset.

Men några bra raketer fick jag iallafall se.
Jag och gubben åkte vidare efter rakterna smällt. Vi åkte och skulle köra hem svärfar som var i Nykvarn på nyårsfest. När vi släppt av dem så åkte vi en snabbis förbi macdonalds både jag och gubben blev sugna. Sen skulle vi hämta Håkan men han ville inte följa med hem tillslut så han fick stanna kvara så åkte jag och gubben hem och kollade på film och sussade gott.
Vi hade en mysig nyårsafton jag och gubben. Båda två var nyktra och vi tog det bara lugnt. Skönt.
Vad som sker idag återstår att se. Än så länge så har det inte hänt så mycket mer än att gubben har åkt med sin vän och bygger på en bil som vanligt.
Hoppas ni hade en mysig nyår och att ni får en bra fortsättning på det nya året!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar