söndag 3 januari 2010

Söndag

Kallt och en massa snöande idag igen. Nu tycker jag nog ändå att det får vara nog. Visserligen är det bara Januari men jag fick min snö när jag ville ha den så det är bra nu.

Idag var jag och gubben hem till mammsen och där bjöds det på mat och tårta. Jag hade längtat efter fläskpannkakan som lovades redan igår när jag pratade med henne. Det fanns även korvstroganof. Vi skulle fira min kusin som blir 14 nu den 8:e. När vi ska äta upptäcker jag att hon inte hade någon sylt hemma. Jag lovar att jag blev så arg att jag höll på att börja gråta. Varför ge en gravid kvinna falska förhoppningar på det viset? Nej det blev fasiken inte fläskpannkaka för denna kvinna inte. Måttligt besviken var jag allt. Men fick ändå i mig lite stroganoff och tårta. Förhoppningsvis köper mammsen hem sylt tills nästa gång =)

Efter detta åkte jag hem till faster och beklagade mig över hur hemskt jag tyckte detta vart då jag inte fick sylt till min pannkaka. Så snälla faster ställer sig och försöker steka lite pannkisar till mig. Vilket inte heller blev så lyckat så jag fick också pröva. Vi fick 3 hela och en massa trasiga men jag fick minnsan mina pannkisar med sylt! =) Så lycklig blev jag igen.

Idag känns dagen annars seg och kall. Känner mig frusen. Men mest av allt känner jag mig så trött och seg hela tiden. Men det är ju så här det är den sista tiden på graviditeten. Jag kan ju knappast klaga på att jag inte får sömn får det får jag. Sover till halv 11, 11 på¨dagarna. Skönt!=)

Ha en fin kväll där ute i kylan!

1 kommentar: